Free Islamic App

Monday 3 March 2014

Bayern berpesta gol lagi di Bundesliga

Bayern Munich meneruskan dominasi dalam Bundesliga dengan kemenangan 4-0 atas Hannover dan mencatatkan kelebihan 19 mata di puncah liga.

Bayern berpesta gol lagi di Bundesliga

Thomas Muller menjaringkan dua gol sebelum Thiago Alcantara dan Mario Mandzukic menggandakan kelebihan gol dalam satu lagi kemenangan untuk anak buah Pep Guardiola.
Hannover mula perlawanan dengan baik dan mencipta beberapa peluang tetapi Bayern yang mengakhiri perlawanan dengan kemenangan ke 20 dalam 22 perlawanan liga musim ini - kelab gergasi Jerman itu kini telah menjaringkan lebih dari 60 gol musim ini.
Kekalahan ketiga Hannover pula mengakhiri harapan mereka untuk melayakkan diri ke kejohanan Eropah musim depan dan mereka terpaksa berjuang untuk mengelakkan diri dari zon penyingkiran.
Artjoms Rudnevs mula mengancam untuk Hannover pada minit ke 15 apabila beliau melepasi penjaga gol Tom Starke yang menggantikan Manuel Neuer, tetapi pemain Bayern itu berjaya membuat halangan penting.
Bayern akhirnya membuka tirai 10 minit kemudian dengan peluang pertama mereka, Rafinha melancarkan gerakan serangan di sayap kiri dengan hantaran kepada Muller yang menanduk masuk gol pembukaan.
Marcelo kemudian menghadiahkan Bayern gol kedua apabila membenarkan Bastian Schweinsteiger untuk melepasinya dan pemain Jerman itu menyepak bola kepada Thiago yang merembat masuk bola dengan baik.
Muller membuat keputusan 3-0 awal dalam babak kedua dari hantaran David Alaba yang ditepis kearahnya hasil hantaran Mandzukic.
Mandzukic mengakhiri pesta gol pasukannya apabila menanduk masuk hantaran Rafinha lewat dalam babak kedua.

Sumber : Foxsportmalaysia

No comments:

Post a Comment

Widget Ping Busuk