Free Islamic App

Thursday 6 February 2014

Madrid hanya mampu seri dengan Athletic

Madrid hanya mampu seri dengan Athletic

Penyerang bintang itu dibuang padang selepas bertembung dengan Carlos Gurpegi dan Ander Iturraspe pada minit ke 75.
Seminit sebelum itu, Athletic menyamakan kedudukan hasil pemain gantian Ibai yang menjaringkan gol selepas sentuhan keduanya.
Madrid kekal dengan satu mata walaupun menjaringkan gol pembukaan pada minit ke 65 hasil penyerang Jesse dalam penampilan pertamanya di kesebelasan utama - malangnya Ronaldo mungkin akan digantung tiga perlawanan.
Keputusan seri itu bermakna Real kini tiga mata di belakang Atletico dengan berkongsi mata dengan Barcelona.
Real yang mula perlawanan dengan baik walaupun Atletico mensia-siakan dua peluang keemasan untuk membuka tirai.
Aritz Aduriz mendapat peluang pertama apabila memecut masuk ke dalam kotak dari sayap kanan tetapi percubaan pemain pertahanan itu tersasar.
Iker Muniain juga gagal mengambil kesempatan beberapa minit kemudian apabila menerima hantaran tepat dari sayap kanan tetapi penyerang itu mengambil terlalu banyak masa dan melepaskan peluang terbaik Atletico dalam babak pertama.
Pasukan pelawat bermain tanpa Gareth Bale akibat kecederaan tetapi mula babak kedua dengan rentak yang baik - Luka Modric dengan peluang pertama yang menguji Gorka Iraizoz.
Karim Benzema kemudian mencipta gol pertama pada minit ke 65 apabila memberi bola kepada Ronaldo di sayap kiri sebelum ketua pasukan Portugal itu menepis bola kepada Jesse yang menyepak masuk gol pertama dalam perlawanan.
Athletic kemudian menggantikan Ibai dengan Muniain pada minit ke 73 dan walaupun tendangan percumanya tidak lepas tembok pertahanan, rembatan Ibai selepas itu membolos gawang Real.
Ronaldo dilayangkan kad merah seminit kemudian - penyerang Real itu ditolak Gurpegi dan beliau memblas dengan menolak muka pemain lawan itu. Gurpegi terus rebah dan Iturraspe pula yang bertembung dengan Ronaldo dengan menolaknya.

Sumber : foxsportmy

No comments:

Post a Comment

Widget Ping Busuk