Free Islamic App

Sunday 16 February 2014

Cleverly: United perlu menang semua

Tom Cleverly mengakui bahawa Manchester United perlu menang semua perlawanan hingga akhir musim jika ingin mengekalkan harapan untuk mempertahankan mahkota.

Cleverly: United perlu menang semua

Keputusan seri tanpa gol dengan Arsenal dalam perlawanan terakhir masih memuaskan memandangkan pasukan Gunners itu tewas hanya sekali di padang sendiri musim ini, tetapi United kini agak jauh dari pendahulu liga serta tempat kelayakan Liga Juara Juara.
Kali terakhir United gagal melayakkan diri ke Liga Juara Juara adalah pada tahun 1995.
Cleverly berpendapat bahawa pasukan Red Devils perlu menang semua perlawanan mereka hingga akhir musim, termasuk pertemuan dengan Liverpool, Manchester City dan Everton.
"Kami harus menang semua perlawanan selepas ini." kata Cleverly.
"Gol kemenangan Liverpool pada minit terakhir amat mengecewakan bagi kami. Keputusan itu bermakna kami harus cuba menang semua perlawanan kami.
"Kami telah membuktikan semangat pasukan kami tetapi tidak bernasib baik, dan kini harus fokus dan cuba sedaya upaya dengan kemenangan atas Crystal Palace dalam 10 hari."
Walaupun Moyes belum mengakuinya, harapan United untuk merangkul trofi Liga Perdana musim ini agak tipis. Ramai yang berpendapat bahawa peluang mereka adalah 450-1.
Matlamat kedua agak jelas bagi juara bertahan itu - yaitu untuk melayakan diri ke Liga Juara Juara dengan mengakhiri musim di tempat empat teratas.
Anak buah Moyes kini 11 mata di belakang Liverpool dengan 12 perlawanan lagi.
Cleverly berpendapat bahawa United mampu mengulangi prestasi apabila United tewas hanya dua perlawanan dalam 15 perlawanan terakhir musim lepas.
"Kami akan melalui latihan dalam cuaca panas selepas ini, dan ia akan memberi peluang kepada kami untuk memupuk semangat pasukan." kata Cleverly lagi.
"Tahun lepas ia mendatangkan hasil dan kami berharap ia dapat diulangi tahun ini."

Sumber : FoxSportMalaysia

No comments:

Post a Comment

Widget Ping Busuk