Free Islamic App

Saturday 8 February 2014

Kagawa kecewa dengan prestasi sendiri

Pemain midfield Shinji Kagawa meluahkan kekecewaannya dengan prestasi sendiri untuk Manchester United musim ini.

Kagawa kecewa dengan prestasi sendiri

United meletakkan harapan tinggi atas pemain Jepun Kagawa apabila menandatanganinya dari Borussia Dortmund dua tahun lalu tetapi beliau gagal mendapatkan tempat dalam kesebelasan utama.
Kagawa telah menunjukkan potensi baik musim lepas terutamanya selepas mencatatkan hatrik dengan Norwich tetapi beliau masih belum menjaringkan gol musim ini.
Pemain yang berusia 24 tahun itu telah bermain hanya dua perlawanan musim ini.
"Saya masih belum menjaringkan gol musim ini jadi saya amat kecewa." kata Kagawa kepada Sky PerfecTV.
"Ini adalah kali pertama dalam kerjaya saya di mana saya gagal menjaringkan gol."
Kehadiran Juan Mata di Old Trafford juga bermakna Kagawa tidak akan mendapat banyak peluang untuk bermain dalam kesebelasan utama dan tahap keyakinannya semakin merosot.
"Saya meletakkan beban atas diri saya untuk menjaringkan gol dalam setiap perlawanan tetapi ada hari saya rasa yang ia tidak bermakna. Saya harus mengatasinya." kata Kagawa.
"Sebenarnya, jika saya tidak mampu mengatasi cabaran ini, ia menunjukkan bahawa saya belum meningkatkan prestasi permainan saya. Saya harus memberi tumpuan kepada permainan sendiri demi memperbaikinya dalam babak kedua musim ini."
Ia telah dilaporkan bahawa Dortmund ingin Kagawa kembali bulan lepas tetapi pemain midfield itu kekal di Old Trafford.
Sementara itu, ketua pasukan Manchester United Nemanja Vidic masih belum menandatangani kontrak baru dan ia telah dilaporkan bahawa beliau telah menerima beberapa tawaran dari kelab lain.

Sumber: Foxsportmalaysia

2 comments:

Widget Ping Busuk